• Jolita Sičiūnaitė

AKTYVUS GROŽIS


Tiek daug produktų ir manipuliacijų sukurta moterims, jog šios gražiai atrodytų visur ir visada: 24/7 riestos blakstutės, mikropigmentacija, antakiai, kurie baseline ar pirtyje - nenusiplauna ir t.t.


Iš lengvesnės artilerijos: vandeniui atsparus tušas, prakaitui atsparios makiažo priemonės, taip pat sukurti specialūs rinkiniai prieš ir po treniruotės, kad būtų apsaugota ir subalansuota odos mikrobiota arba mikrobioma.


Labai trumpai stabtelsiu, kad paaiškinčiau kas tai ir iš kur bei, kam šių mikrobiomų mums reikia ir važiuosime toliau.

Tai mikroozrganzmų, esančių ant mūsų kiekvieno odos, visuma. Kodėl visuma?


Kiekvienas iš mūsų turime:

Bakterijas. Stafilokokai, Kutibakterija arba dažniausiai: Propionibacterium acnes – tai ta pati, kuri slepiasi giliai porose, plauko folikule (svogunėlyje), Korinebakterija (Corynebacterium) ir kt.


Grybelius. Kas esate susidurę su pleiskanomis ir kreipetės į gydytojus, žinote, kad gydymas Jums buvo paskirtas tikslingai: naikinti Malasezijos grybelį.


Erkutes. Oooooo taip, mes turime dar vieną graužiką, netik sąžinę.

Demodex erkutė – tai toks mažas padarėlis, kuris nieko blogo nedaro iki tol, kol nesupykta, bet apie tai atskira tema.

Mes kiekvienas esame super unikalūs ir mūsų kiekvieno mikrobiota – taip pat individuliai unikali, todėl nėra vieno sprendimo ar paaiškinimo, kaip su ja, mikrobioma, elgtis, jog ši užtikrintų sklandų odos funkcijų darbą bei gražią išvaizdą. Galiu tik prasitarti, kokie pagrindiniai ir dažniausiai veiksniai ją griauna, ardo:

Super kruopštus ir nuolatinis odos valymas, jog oda tampa tokia sterili, kaip kad operacinės stalas.


ATMINK! Kuo Įvairesnė Tavo mikrobiota – tuo stipresnė odos apsauga.

Antiseptiškas muilas (gydomojo – medicininio pobūdžio, o ne to, kuris parduodamas parduotuvės vitrinoje) – chlorksidinas, trichlozanas. Taip pat priskirčiau ir hormoninius tepalus, ilgalaikis tepamų antibiotikų vartojimas.


Ir pats dažniausias ir blogiausias poveikis: soliariumų, rūkymo, mitybos racione didelė gausa „tuščių“ angliavandenių (moterys mane supras, jog PMS laikotarpiu, kartais tai yra socialios butybės išsigelbėjimas, tad svarbiausia prisilaikyti mažai suvartojamo kiekio), stresas (labai subjektyvus dalykas, bet patikėkite, kai pradėsite save pastebėti ir savimi užsiimti, bent kvėpavimo pratimais, matysite, jog jei ir neišvengti, tai bent maksimaliai ignoruosite).