Odos bėrimai dėl sutrikusios kepenų veiklos


Jeigu nesinori, kad pro/ per odą valytųsi kūno, organizmo toksinai – pasirūpink kepenimis!



Taip, būtent nuo kepenų valymo funkcijų priklauso ar turi spuogų (tai rodo kepenų sritys ant veido: žandikaulio linija, kaklas ir nugara);

Hiperpigmentaciją – taip taip, įsivaizduoji, ne tik saulė (UV) yra pigmentinių dėmių priežastis.

Ir ar turi angiomas (raudoni taškeliai ant odos) – šie taškeliai taip pat turi insulino rezistencijos šleifą.

Kepenys, kaip ir detoksifikacijos (nukenksminimo) fermentai, pašalina pavojingas medžiagas, tokias kaip alkoholis ir amoniakas, jas suskaidydama į nekenksmingas medžiagas - šlapalą, vandenį ir anglies dioksidą, kurios vėliau pašalinamos iš organizmo.


Skin Mapping (detalusis kiniečių) teigia, jog jeigu tarp akių ir antakių augimo linijoje formuojasi spuogai, bėrimai – tai priežastys: prasta kraujo cirkuliacija, per aukštas streso lygis, vartojama per daug rafinuotų angliavandenių (greitas maistas, šlamštas ir pan.) bei viršytos alkoholio vartojimo ribos.



Sklandžiam kepenų detoksikacijos procesui svarbu, kad kraujo rodikliai rodytų „tip – top“ normas (p.s. norma serume skiriasi priklausomai nuo amžiaus (taip pat gali minimaliai varijuoti priklausomai nuo laboratorijos): nes kitu atveju, jeigu nors vieno bent kiek trūksta, detoksikacijos procesą perima kitas organas, pvz. oda:

Folio rūgštis – 1,449-2,246 nmol/l. – yra būtina medžiaga organizmo cukraus ir aminorūgščių vartojimui, taip pat ji nepakeičiama kūno ląstelių augimo ir reprodukcijos funkcijos palaikymui. Folio rūgšties trūkumas gali sukelti gigantinių ląstelių anemiją, organizmo leukopeniją, o taip pat fizinį nusilpimą, dirglumą, apetito netekimą ir psichikos sutrikimus.


Kalcis – 2,15- 2,5 mmol/l. – yra chemiškai aktyvus metališkas elementas, sudarytas iš sidabriškai baltų kristalų. Kalcio galima atrasti daug kur, gyvūnų kaulai, moliuskų kevalai bei kiaušinių lukštai sudaryti iš kalcio karbonato, kalcio fosfato ir t.t. Kalcis yra penktas elementas pagal gausumą mūsų organizmuose. Kalcio funkcijos:

1) Suformuoja žmogaus skeletą, palaiko kūno karkasą, raumenų lankstymąsi;

2) Atlieka svarbų vaidmenį minkštųjų audinių kraujo ląstelėse, palaiko širdies ritmą, nervų laidumą, raumenų apkrovą, kraujo krešėjimą bei ląstelių sukibimą.

Deja, nors tai labai svarbus elementas, organizmas jį pasigamina tik per išorinį suvartojimą.


Vitaminai:

B3 – 14,477-21,348 nmol/l. – žinomas kaip nikotino rūgštis ir nikotinamidas. Tirpus vandenyje ir naudojamas triptofano gamybai organizme, esminis komponentas gaminant hormonus. Skatina kraujo apytaką, sumažina kraujo spaudimą, cholesterolį ir triglicidus, susilpnina virškinamojo trakto sutrikimus ir pašalina Meniero sindromo simptomus ir t.t. Turi poveikį sebojerinio dermatito, egzemos atvejais, skatina odos baltumą ir aktyvina odos ląstelių funkcijas. Vitamino B3 yra gyvulių kepenyse, inkstuose, liesoje mėsoje, kiaušiniuose, kviečių gemaluose, kviečių produktuose, riešutuose, figose ir t.t


B6 – 0,824-1,942 nmol/l. – susijęs su amino rūgščių metabolizmu. Padeda panaikinti nervinį dirglumą, turi tam tikrą reikšmę imuninių medžiagų susidaryme ir aterosklerozės prevencijai. Vitamino trūkumas gali sukelti anemiją, nušalimus ir kitus odos sutrikimus. Be to, slopina triptofano pakeitimą į ksantureniko rūgštį, kuris žaloja kasą, taip apsaugodamas kasą.


B12 – 6,428-21,396 nmol/l. – skatina kaulų čiulpų kraujo kūnelių gamybos funkciją.


Vitaminas C – 4,543-5,023 nmol/l. – tai bespalvis kristalas, tirpus vandenyje ir alkoholyje, lengvai sunaikinamas. Pagrindinės funkcijos: padidina organizmo imunitetą ir apsaugo kapiliarus, užkerta kelią skorbutui ir skatina žaizdų gijimą. Vitaminas C padidina geležies panaudojimą, jo cheminis ir biologinis veikimas: pakeičia trivalentę geležį iš maisto į dvivalentę ir skatina jos sugėrimą, kaupia ją kaip feritiną kepenyse ir kauluose.

Praktika rodo, kad geležies papildų vartojimas kartu su vitaminu C gali padidinti geležies sugėrimą 22%, taip pasiekiant normalų hemoglobino absorbcijos lygį.


Vitaminas D3 – 5,327-7,109 nmol/l. – pagrindinė fiziologinė funkcija - skatinti kalcio sugėrimą žarnyne, kalcio ir fosforo susijungimą kauluose rachito išvengimui.


Vitaminas A – 0,346-0,401 nmol/l. – susijęs su augimu ir reprodukcija, būtinas epitelio ląstelėms. Vitamino trūkumas gali sukelti keratozę, odos šiurkštumą, vištakumą ir akių sausėjimą.


Vitaminas E – 4,826-6,013 nmol/l. – jo pagrindinė funkcija - apsaugoti vidaus ląstelių struktūrinį vientisumą, slopinti ląstelių ir jų membranų lipidų oksidaciją ir užkirsti kelią laisvųjų radikalų daromai žalai. Turi antioksidacinių, prieš senėjimą nukreiptų ir grožio funkcijų.


Kad kepenys iš organizmo išneštų toksinus būtina, kad organizme nebūtų vitaminų (būtina turėti visų vitaminų rodiklius normos ribose) ir aminorūgščių trūkumo:


  • Kalcio d – glukaratas – medžiaga, pagaminta derinant kalcio ir gliukaro rūgščių cheminius junginius, natūraliai randamus pas mus organizme ir taip pat lengvai randamas maiste:

Obuoliai| Brokoliai| Briuselio kopūstai| Kopūstai| Greipfrutas| Kale salotos| Apelsinai


  • Amino rūgštys:

L-glutaminas – padeda formuoti ir palaikyti naujus raumenis.


Glicinas – aminorūgštis svarbi organizmui gaminant baltymus, reikalingus audinių augimui hormonų ir fermentų gamybai.


Taurinas – yra natūraliai žmogaus organizme besigaminanti amino rūgštis, atliekanti svarbų vaidmenį baltymų sintezėje, padeda raumenis aprūpinti maisto medžiagomis ir energija, mažina raumenų irimo procesus, skatina riebalų oksidaciją, dalyvavauja termoreguliacijos procesuose, gerina kreatino, amino rūgščių ir kitų maistingųjų medžiagų įsisavinimą, pasižymi antioksidaciniu poveikiu, lėtina organizmo senėjimo procesus.


L- lizinas HCL – 0,253-0,659 nmol/l. – reikalingas augimui ir medžiagų apykaitos procesams, kurių metu jis verčiamas karnitinu ir gliutamatu. Taip pat dalyvauja baltymų, fermentų, hormonų, anitikūnių sintezėje. Kartu su vitaminu C ir geležimi, lizinas sudaro kolageną, kuris yra kaulų, odos ir kitų jungiamųjų audinių sudėtinė dalis. Vartojant kokybišką mastą, kuriame yra alaus mielės, žuvis, pieno ir mėsos gaminiai bei amino rūgščių kompleksus - nereikės taškyti pinigš ant geriamo kolageno odos grožiui (mirkt ;).


L – Karnitinas – atsakingas už riebalų metabolizmą. Ši aminorūgštis – karnitinas – funkcionuoja kaip riebiųjų rugščių pernešėjas į mitochondriją.


N-Acetilcisteinas – amino rūgštis, dalyvaujanti papildant tarpląstelinio antioksidanto glutationo (GSH) kiekį. Glutationas yra svarbus antioksidantas, palaikantis organizmo apsaugą nuo laisvųjų radikalų pažeidimo ir atliekantis svarbį vaidmenį detoksikacijoje.



KAIP ŽINOTI, KAD KEPENIMS NEUŽTENKA TAM TIKRŲ (IŠVARDINTŲ ANKŠČIAU) MEDŽIAGŲ?


Kraujo tyrime bilurobino rodikliai kraujyje turi būti mažesni 10 mmol/l.




Vienas iš svarbesnių dalykų, jog kepenyse nėra nervinio tinklo, todėl jų skaudėti negali, tad norėdamos išgyventi, siunčia aliarmo signalus, kuriuos galima aptikti visame kūne! Pvz. Kaip labai paprastai – baltaoodis tampa geltonodžiu (hepatitas, cirozė arba Gilberto sindromas) – vien dėl to, kad mirę eritrocitai taip ir liko kauptis kepenyse, nes šios nebeįstengia atlikti valymosi f-jos ir juos pašalinti.




Kepenų funkcijos:

  1. Pagrindinė – detoksikacija ir „gerojo“ cholesterolio gamyba.

  2. Greitina baltymų sintezę – elastinas, kolagenas atsakingi už odos stangrumą ir grožį;

  3. Skatina tulžies gamybą – nukenksmina patologinius mikroorganizmus žarnyne, todėl neišbujos ant veido, kūno skaudžiais spuogais, skatina žarnyno peristaltiką – nėra vidurių užkietėjimo, nėra ir toksinų, nėra spuogų, nėra veido razacėjos.

  4. Reguliuoja pigmentinę apykaitą – taip, kai ši sutrikusi – veidą, kūną puošia hiperpigmentacija, vitligo...

KAIP PADĖTI SAVO KEPENIMS?

  • Daugiau skaidulinio maisto, ypatingai to, kuris turi Kalcio d – glukarato (aukščiau išvardinta). Kaip dar žinoti, kokios daržovės turi skaidulų? Šis maistas pasižymi traškumu valgant;

  • Fermentuotas maistas – rauginti kopūstai, kambuča;

  • Žolelių arbatos – varnalėša ir pienės;

  • Citrusinius bioflavanoidus – yra natūralūs junginiai, esantys citrusiniuose vaisiuose, tokiuose kaip apelsinai, mandarinai, citrinos, greipfrutai, pomelos ir žaliosios citrinos.

  • Vandens pakankamas kiekis atsižvelginat į kūno masę – taip žinosi, kiek tau reikia išgerti, o ne tiesiog litras du arba pusantro. Pasiskaičiuok savo individualią formulę: Kg x 0,03 ml. = tavo dienos norma litrais!

  • Geresniam kepenų boos’tui galite papildomai vartoti pieno erškėčių ekstraktą [Silybum Marianum (L.) Gaertn] dar vadinamas Tikruoju margainiu arba silimarinu.


Siekiant, kad kepenys „pailsėtų“, rekomenduojama 1 - 2 savaites (metų ketvirtyje) atsisakyti gyvulinių baltymų ir pieno produktų, rafinuotų angliavandenių bei cukraus.

Rezultatais būsite maloniai nustebinta (-as)!!!


Literatūra:

  1. Bioactive Compounds for Skin Health: A Review

  2. Skin Manifestations Associated with Autoimmune Liver Diseases: a Systematic Review

  3. Antioxidants in liver health

  4. Discovering the link between nutrition and skin aging

  5. Cutaneous manifestations of common liver diseases

  6. Nacionaliniame vėžio institute (NVI) besigydančių ligonių nuomonė, apie maisto papildų vartojimą.