• Jolita Sičiūnaitė

Pauzė moters ritme

Menopauzė apibrėžiama kaip menstruacinio periodo pabaiga.

Procesas dažniausiai prasideda apie 45-50 gyvenimo metus, kai kiaušidės ima mažiau gaminti moteriškųjų hormomų-estrogenų.

Pasireiškia šie simptomai:

✔karščio pylimas;

✔naktinis prakaitavimas;

✔nemiga;

✔makšties sausumas;

✔koncentracijos stoka;

✔antsvoris;

✔ depresija.

Svarbu pastebėti, jog estrogenas saugo moteris nuo širdies ❤ ligų išsivystymo. Prasidėjus menopauzei smarkiai stiprėja kaulų masės netekimas. ❕

Kaulų retėjimas, arba osteoporozė, didina lūžių riziką.

Maistinės medžiagos, padedančios išgyventi menopauzę:

1. Vitaminas E padeda nuo karščio pylimų, apsaugo nuo ❤ ligų.

2. Kalcis apsaugo nuo osteoporozės (kad geriau įsisavintų: būtinas Vitaminas D).

3. Magnis➕Kalcis palaiko kaulų tankumą.

4. Fitoestrogenai, bioflavonoidai, vitaminai, mineralai . FITOESTROGENAI

Motina gamta pasirūpino Tavimi.


Fitoestrogenų randama vaisiuose, daržovėse, arbatoje, sojoje. Struktūra ir veikimas labai artimi žmogaus estrogenui, tad Tau būtini žinoti šie:

Kumestanai (liucernos daigai, dobilų kopūstai ir sojos pupelių daigai),

Izoflavonoidai (sojos, ankštiniai augalai),

lignanai (linų sėmenys, sveiki kviečiai, daržovės, braškės ir spanguolės).

<